SEO teksten (zoekmachinevriendelijke teksten)

  • die tot hogere posities in Google leiden

  • die jouw website beter vindbaar maken

  • die meer bezoekers naar je website trekken

  • die ervoor zorgen dat jij in Google als topmerk wordt gezien

Andere schrijfdiensten

SEO teksten – Trek meer bezoekers naar je website

Vindbaar met SEO tekst

Het is druk op internet en 98% van de zoekers kijkt niet verder dan de 1e resultatenpagina. Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten jouw website in Google vinden? Er zijn 3 manieren: techniek, externe links en SEO tek-sten. SEO teksten zijn zoekmachinevriendelijke teksten. Deze helpen jouw website vindbaar te maken.

Relevante inhoud

Google draait om relevantie. Dus bevatten de teksten op jouw website relevante informatie. Relevant betekent: dat wat belangrijk is. Een pagina over 1 onderwerp geschreven rondom 1 hoofdzoekwoord is relevant. Komt het gegoogelde zoekwoord hiermee overeen? Dan toont Google jouw webpagina als zoekresultaat.

Zoekwoordenonderzoek

De basis van SEO teksten is het juiste zoekwoord. Waarop zoeken potentiële klanten naar jouw product of dienst? Soms zijn dat hele andere zoektermen dan jij denkt. Daarom is onderzoek nodig. Wat adviseert Google? Welke zoekwoorden gebruikt de concurrent? Welke termen hebben jouw klanten eerder ingevoerd?

Het ideale zoekwoord 

Het ideale zoekwoord of de ideale zoekwoordencombinatie:

  • wordt vaak geraadpleegd. Zoals tape. De concurrentie op populaire zoekwoorden is vaak groot. Dit maakt het lastiger om hoge posities in Google te scoren.
  • kent beperkte concurrentie. Zoals bij specifieke zoekwoorden of zoekwoordencombinaties: reparatie-tape of dubbelzijdige foam tape. Deze worden minder vaak geraadpleegd.

Ik gebruik de Keyword Opportunity Index, een bewezen succesvolle formule, om de beste zoektermen voor jouw product of dienst te bepalen.

Waaraan voldoet een SEO tekst?

Het heeft geen zin om tekst vol te stoppen met zoekwoorden. De tekst wordt slecht leesbaar. En zoekwoord-dichtheid heeft geen invloed op de vindbaarheid. De plaats van zoekwoorden wel. Ook het gebruik van syno-niemen en semantische woorden helpt Google om de relevantie van webpagina’s vast te stellen. Belangrijk:

  • relevante, correcte inhoud
  • gebruik en plaatsing van zoekwoorden
  • dikgedrukte woorden en informatieve links
  • pagina URL’s, paginatitels en tussenkopjes
  • title tags en meta descriptions
Wil je dat ik je teksten herschrijf tot zoekmachinevriendelijke teksten?

Vraag vrijblijvend een gratis proeftekst aan. Je kunt natuurlijk ook een berichtje achterlaten. Tekst- en communicatiestudio PITT is gevestigd in Etten-Leur, Brabant.